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Montreal, Quebec - Canada
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Product Designer - Animation

Description

As a world leader in 2D and 3D design, engineering, and entertainment software, Autodesk delivers the broadest product portfolio, helping over 10 million users, including every member of the Fortune 100, to continually innovate through the digital design, visualization, and simulation of real-world project performance. From architecture, manufacturing, transportation, and utilities to telecommunications, video games, television, and film, Autodesk customers are leading the 2D and 3D design world by improving their design processes through increased efficiency and productivity.

In fact, the last 15 Academy Award® winners for Best Visual Effects used Autodesk® software. By enhancing collaboration and communication and digitally improving the real-world performance of projects before they are built, Autodesk customers are solving their business challenges, avoiding costly rework, accelerating project cycles and time to market, and ultimately gaining competitive advantage.

Title: Product Designer - Animation #09000000CC
Location: Montréal, Canada

Job Description
You are driven to push the boundaries of modern game development processes by lifting production bottlenecks to enable creative people to do their jobs better. The only problem is that there never seems to be enough time between projects to do things right!

Autodesk Games is a young and innovative group of over 70 like-minded industry professionals that includes veterans from the Assassin's Creed project and Electronic Arts. Our mission is to provide tools that allow our customers to focus on their real problem: creating great games. We are seeking a Product Designer for an innovative authoring-to-runtime solution for the creation of game animation and logic. This senior and strategic role plays a key liaison role between R&D and Autodesk's customer's needs, wearing various hats such as system architect, designer, and product visionary.

Role & Responsibilities
· Develop product specifications, scenarios, and use cases
· Make intelligent product scope decisions which bridge business requirements and engineering resources
· Regularly test the product to validate that requirements are met
· Collect requirements and co-ordinate with beta customers to assess the impact of their feedback during development

Required Experience
· Bachelors in Computer Science or Computer Engineering (or equivalent)
· 5 years of professional experience, including at least 2 shipped games on major platforms

Autodesk provides one of the most exceptional compensation and benefit packages, including stock options and employee stock purchase plan for all regular employees, RRSP matching program, generous vacation policy, ongoing employee training and development, flexible work hours and more!


Ce qui vous motive, c'est la possibilité de pousser plus loin les processus de développement pour la conception de jeux modernes, en éliminant les goulots d'étranglement à la production, et ainsi permettre aux gens créatifs de faire un meilleur travail. Le seul problème, c'est qu'on dirait qu'il n'y a jamais assez de temps entre les projets pour bien faire les choses!
Autodesk Games est une jeune équipe innovatrice comptant plus de 70 employés et adoptant une vision commune. Elle comprend, entre autres, des personnes expérimentées qui ont travaillé sur le projet Assassin's Creed et pour Electronic Arts. Notre mission est de fournir aux clients des outils leur permettant de se concentrer sur leur seul véritable objectif : la création d'excellents jeux. Nous sommes à la recherche d'un concepteur de produit pour une solution innovatrice, de la conception à l'exécution, dans la création d'animation et de logique de jeu. Vous ferez le lien entre la R. et D. et les besoins des clients. Vous aurez, par conséquent, à cumuler différentes fonctions à titre de concepteur et d'analyste de système et comme créateur de produits d'avenir.

Rôle et responsabilités
· Élaborer les spécifications, les scénarios et les cas d'utilisation pour les produits.
· Prendre des décisions éclairées relativement au produit, qui tiendront compte à la fois des exigences d'affaires et des ressources techniques.
· Effectuer régulièrement des essais sur le produit afin de valider qu'il réponde aux exigences.
· Recueillir les demandes et effectuer la coordination avec les clients bêta afin d'évaluer l'impact de leurs rétroactions pendant le processus de développement.

Expérience requise
· Baccalauréat en informatique ou en génie informatique (ou l'équivalent).
· Cinq années d'expérience professionnelle, y compris de l'expérience sur au moins deux jeux destinés à des plates-formes haut de gamme.

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